Co kojarzy się konsumentowi z marką?

Prowadzenie własnej działalności to szereg różnych skrupulatnie zaplanowanych działań – głównie marketingowych. Na początku musimy się zastanowić, kto jest naszym głównym odbiorcą, do kogo będziemy kierować jakąkolwiek swoją reklamę, na jakim kliencie najbardziej nam zależy. Pod tego klienta będziemy później tworzyć swoje mniejsze lub większe kampanie reklamowe. Pamiętajmy, że jest naprawdę niewiele produktów, które są dedykowane dla każdej grupy wiekowej czy klasy społecznej. Dlatego też musimy nakreślić grupę odbiorców i zastanowić się, gdzie i w jaki sposób chcemy reklamować swój produkt lub usługę. Ulotki czy plakaty rzeczywiście spełniają swoją rolę, ale tylko wtedy, gdy chcemy trafić do jak największej grupy osób, poinformować ich o swojej działalności. Jeśli chcemy spośród osób poinformowanych zdobyć jak najwięcej stałych klientów, musimy zainwestować w porządne gadżety biznesowe lub inną formę gadżetów reklamowych, które obecnie mają najwyższą skuteczność marketingową na rynku. Zauważmy, że nawet marki, które każdy doskonale zna i lubi, każdego roku wydają ogromne sumy na reklamę, na produkcję różnych gadżetów, którymi na przykład obdarowują zwycięzców różnych lokalnych konkursów albo dodają je w formie gratisu do zakupów. To sposób na podtrzymywanie obrazu marki w świadomości konsumentów, by nie stracić swojej silnej pozycji!

Przykładowo, jeśli jesteś producentem rowerów albo łyżworolek, możesz zamówić bidony reklamowe z nazwą swojej marki. Takie bidony będziesz rozdawać podczas letniego rajdu rowerowego wszystkim uczestnikom, a jako nagrodę główną będzie można w nim wygrać Twój rower. W taki sposób trafiasz do ścisłej czołówki swoich potencjalnych klientów. Osoby, które biorą udział w rajdzie w jakiś sposób są związane z jeżdżeniem na rowerze – istnieje więc szansa, że za jakiś czas będą Twoimi klientami. Mając bidon z nazwą Twojej firmy, na pewno poczują się docenieni i mile połechtani za taki upominek, przez co od razu wydasz im się firmą wiarygodną, godną polecenia. Zatem gdy za jakiś czas osoby te będą potrzebowały nowego roweru lub gdy ktoś poprosi je o pomoc w wyborze jednośladu, wówczas marka Twojej firmy na pewno stanie im przed oczyma jako pierwsza!

Oczywiście kampania reklamowa z użyciem odpowiednio zaprojektowanych gadżetów jest dość kosztowna. Takie gadżety wykonywane są tylko przez nieliczne drukarnie i agencje reklamowe. Rozważ jednak, czy nie bardziej opłacalne byłoby zlecenie wydrukowania kilkudziesięciu takich niewielkich, ale bardzo skutecznych gadżetów, niż regularne drukowanie kolejnych nakładów ulotek, które od razu lądują w śmietniku? Wszelkie reklamowe gadżety są bardzo praktyczne i mało kto przechodzi koło nich obojętnie – wszyscy lubimy dostać coś za darmo, nawet jeśli miałby to być tylko drobiazg. Rozdając gadżety reklamowe mamy pewność, że trafiają one pod właściwy adres, do osób, które rzeczywiście mogą być potencjalnymi stałymi klientami naszej firmy – i dla nich właśnie warto się wysilić i wymyślić coś naprawdę niepowtarzalnego.